We hadden het zo goed bedacht van te voren en ook
afgesproken:
Zondags zouden we naar Eijsden rijden, daar aan boord van de
Veerle gaan en naar Born varen. Afmeren bij de jachtservice van Guido Willems,
die hem de dag erna uit het water zou hijsen om de lekkage aan de schroefas te
verhelpen. Dat zou 2 uur duren, waarna we terug konden varen naar Eijsden en,
na een hapje in het restaurant van de haven en een nachtje op de Veerle,
doorrijden naar Ouge.
Maar de dag er voor krijgen we een telefoontje dat er iemand
onze boot wil komen bezichtigen en misschien wel kopen. Plan aangepast: eerst
de bezichtiging (die verliep positief en morgen zou er een bod komen), daarna
lekker mosseltjes eten in het restaurant en varen naar Born.
Onderweg even
afgemeerd in Maastricht, waar de bevrijdingsfeesten in volle gang waren
(september 1944).
Maar de grote dubbele sluizen bij Born bleken gesloten, want
zondagavond. Dus brengen we de nacht door vóór de sluis.
Maandagmorgen vroeg wordt de boot uit het water gehesen,
maar wat blijkt?
De schroef is flink beschadigd.
We hadden onderweg wel een
flinke aanvaring gehad met iets onzichtbaars onder water, maar dat het deze
schade zou opleveren hadden we niet verwacht.
Wederom het plan aangepast:
De boot blijft in Born, want de reparatie van de schroef
duurt langer: Guido denkt 10 dagen; en
wij gaan dezelfde dag al door naar Ouge.
Het is goed om ons Franse huis en tuin weer te zien: de druiven, de
pruimen en de appels ze zijn allemaal in enorme hoeveelheden en hangen klaar om
geoogst te worden.
Maar eerst hangen we het vogelhuisje (follie!) dat we van
Jan & Toos gekregen hadden op.
Volgend voorjaar verwachten we er mezen in of een paar
gekraagde roodstaarten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten