![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXu-xEDdC0xlFpo_dyyQBJyTXH5XgzbQcoEFEZ9_5t2nHhZR6A9AvQADtsiZvVY8xBPE9fE21E8q__e19o1tK4vCVxeHSkY2JYiJcP2JHk-_Eg9_eR0DNDZCAf_brww0KMXKsr47mTYr8/s1600/140823+01+Eijsden+haven.jpg)
We hadden
ons er al helemaal mee verzoend dat we geen koper voor de boot meer zouden kunnen vinden en we verheugden ons
al op "plan B" het varen naar Frankrijk in het voorjaar van 2015. We
hadden al een haventje in de buurt van Ouge uitgekozen.
Het was geen gemakkelijke beslissing, maar we kozen toch
voor verkoop van de Veerle. De kopers waren enthousiast, voor hen ging er een
droom in vervulling. Zo voelden wij ons ook 7 jaar geleden. We stemden echter
een beetje zorgeloos in met hun eis dat de boot moest worden geleverd in
Eembrugge (bij Amersfoort).
En zo kon het gebeuren dat we op een mooie zaterdag in
oktober van wal staken en opstoomden naar Maastricht.
En daarna verder noordwaarts de Maas af. De eerste overnachting was in een stil, vriendelijke haventje in Neer, een dorpje aan de Maas in Noord Limburg. Met uitzicht over de Maas.
Met de botenmakelaar en de kopers hadden we de afspraak
gemaakt dat we onderweg ergens in Limburg zouden afmeren en hen aan boord
zouden nemen voor een proefvaart. We troffen elkaar in de Leukerplas, maakten
daar een proefvaart en tekenden de verkoopovereenkomst.
Veel tijd daarvoor hadden we niet, want we moesten knopen (= zeemijlen) maken, anders kwamen we nooit in Eembrugge.
Via het Maaswaalkanaal kwamen we op de Waal, waar het behoorlijk druk was. Veel grote schepen op de indrukwekkend brede rivier.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgFqoh2GrzaezTuxwi2oaOxRlm34U2MOVBUqtVoQzb5MPZTDT6lPhgHV3F4cc_Pxu3P_ue0mMTtrfLvMkPrE-4XxXQHFkSxQA6xnQRLlIfyQtI-vdfQRzfdbbhdhNUKomRbpugzKNNCrO0/s1600/141014+01++verkoop+en+laatste+tocht+Veerle-rw.jpg)
Nog één nachtje pitten op de Veerle en de volgende morgen met de trein naar Maastricht, waar we de auto hadden achtergelaten en door naar Ouge.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten